“-În zona Harghita-Covasna am întâlnit cele mai corecte și mai faine oferte de cazare și masă. La o pensiune nu mi-au luat banii pe o noapte fiindcă dimineața a trebuit să aștept 30 de minute să se încălzească apa pentru duș, și asta din cauza unei probleme tehnice, nu din neglijență. În schimb, astă-vară la Mamaia, pentru 20 de minute de întârziere la eliberarea camerei, m-au luat la recepție direct cu:
-A, păi trebuie să mai plătiți pentru o zi.
Am încercat să le explic cu glume că nu încăpea prosopul lor de la baie în geamantan și de aia am întârziat. Au luat gluma de bună, voiau să sune la poliție. Oameni serioși, nu îi iei pe ei cu glume. Am platit, ce era sa fac? Nu chiar pentru încă o zi. Am platit doar o jumătate din prețul pentru o zi. Au lăsat de la ei, că poate mai merg acolo. Le-am și zis când am plecat:
-O să vin și la anul, că m-am simțit tare bine.
Ei, neștiind de glumă, au răspuns corespunzător:
-Vă așteptăm cu drag.
-Dar aș putea să plătesc de acum, ca să fiu sigur că mă primiti? – am insistat
-Nu se poate decât după ce publicăm pe net tarifele pentru anul următor.
-Aoleu! Și până atunci ce mă fac?
Mi-au răspuns din nou corespunzător:
-Vă rugăm să urmăriți pagina noastră. Vă vom anunța acolo.
Acum sunt la mine la București și aștept de 10 zile să se încălzească apa pentru duș. Dar chiria am dat-o întreagă. În schimb, aici e ca la Mamaia: te înțelegi cu toată lumea în românește. E singurul avantaj față de Harghita și Covasna. Cât timp nu intri în vorbă cu nimeni, să auzi dezacordurile gramaticale.