“Las’ ca merge si asa!
Controlor al trenului Bucuresti-Craiova, cel rămas fără frana: „A plecat cu ea defectă, nu trebuia să plece, părerea mea!”
Si uite asa iar mi-am amintit de un caz (cate or fi fost??) cand trenul international cu destinatia Viena a fost tinut 3 ore in statia Curtici de partea austriaca (austrieci, nu maghiari!!) ce facea verificarea vagoanelor. Era defecta o usa. Romanii sustineau ca merge si asa. Asa plecase din depou, din Bucuresti, cu revizia facuta! In final, au intervenit maghiarii care au reparat usa, pentru ca ei nu-si permit intarzaieri. Ne-au facut o favoare, pentru ca se punea problema opririi vagonului in Romania.
M-am trezit eu sa-l intreb pe insotitorul de vagon de ce a plecat de la revizie defect daca se stie ca austriecii verifica totul la sange (aflasem mai multe din discutii). Si mi-a raspuns nervos: “Lasa-ma dom’le ca merge si asa! Austriecii sunt mai ai dracului!”
Ei, daca era aici unul mai al dracului, bine era. In depou, e treaba de “las’ ca merge”, mecanicul accepta ca daca nu, zece asteapta sa ii ia locul, si tot asa!” – @Ando M.
Dacă rămânea un tren fără frâne oriunde în Europa și mecanicul nu știa unde e frâna de mână, cădea guvernul pe loc și se umpleau pușcăriile cu funcționari
2